تعبیر خواب
نوشته شده توسط : msnag

یک مکان شروع خوب برای تجزیه و تحلیل رویاها، شناسایی نمادهای رایج و درک اینکه آنها ممکن است به طور خاص برای شما معنی داشته باشند.

دوستان و خانواده

افرادی که در رویاهای شما ظاهر می شوند ممکن است بخش هایی از شخصیت شما را منعکس کنند.

تجزیه و تحلیل این رویاها ممکن است به فکر کردن در مورد آنچه که شخص در رویا انجام می‌داد و اینکه فکر می‌کنید چه بخشی از خودتان ممکن است از طریق شخص مقابل به شما نشان داده شود کمک کند.

اب

تعبیر خواب آب ممکن است نمادی از احساسات شما باشد. تعبیر اگر آب ساکن و کدر به نظر می رسد، می تواند نشان دهنده قطع ارتباط با وضعیت عاطفی شما یا نیاز به کشف احساسات خود باشد.

رانندگی

رانندگی را می توان نوعی حرکت رو به جلو در نظر گرفت. اگر ماشین روشن نشود، ممکن است احساس رکود یا گیرکردن کنید. اگر ماشین به آرامی کار می کند، شاید احساس می کنید در مسیر زندگی خود پیشرفت خوبی دارید.

سقوط

اگر خواب می بینید که سقوط می کنید، ممکن است با چالش های کنترلی در زندگی خود روبرو باشید.

تعبیر خواب اگر از افتادن احساس آرامش کردید یا در خواب احساس خوشایندی داشتید، ممکن است مقداری وزن احساسی را رها کنید و اکنون احساس آرامش کنید.

اگر هنگام افتادن در خواب احساس ترس کردید، ممکن است برای شما سخت باشد که نتوانید همه چیز اطراف خود را کنترل کنید. همچنین می تواند به این معنی باشد که احساس می کنید کسی را ناامید می کنید.

چگونه رویاهای خود را تجزیه و تحلیل تعبیر خواب می کنید؟

تعبیر خواب تعبیر خواب شما به صبر، تمرین و ذهن باز نیاز دارد. ممکن است ایده خوبی باشد که به یاد داشته باشید که با شناسایی نمادها و فکر کردن در مورد معنای آنها برای شما شخصاً به رویاهای خود معنی می دهید.

یک رویا می تواند معانی مختلفی برای افراد مختلف در این معنا داشته باشد. بسته به اینکه چه زمانی آن خواب را می بینید، یک رویا نیز می تواند معانی مختلفی برای شما داشته باشد.

در اینجا چند نکته برای شروع تجزیه و تحلیل رویاهای خود آورده شده تعبیر خواب است:

سعی کنید هر روز رویاهای خود را به یاد بیاورید

بهترین زمان برای یادآوری رویاهای خود به محض بیدار شدن از خواب است، در حالی که رویا هنوز تازه است.

تعبیر خواب اگر خواب در طول شب از خواب بیدار می شوید، ممکن است یک دفترچه یادداشت در کنار تعبیر خواب تخت داشته باشید تا خوابتان را قبل از اینکه دوباره بخوابید ثبت کنید. ضبط یادداشت صوتی در تلفن شما نیز ممکن است کمک کند.

طبیعی است که در ابتدا فقط تکه هایی از رویاهای خود را به خاطر بسپارید. ممکن است مبهم یا بی معنی به نظر برسند. هرچه بیشتر یادآوری آنها را تمرین کنید، جزئیات بیشتری از رویاهای خود به یاد خواهید آورد.

2. نگه داشتن یک دفتر خاطرات رویایی را در نظر بگیرید
علاوه بر نوشتن یا ضبط جنبه‌هایی از رویاهایتان به محض بیدار شدن از خواب، داشتن یک دفتر خاطرات عمیق‌تر ممکن است به شما در تعبیر خواب کمک کند.

بر اساس یادداشت های خود هنگام بیدار شدن از خواب، سعی کنید تا آنجایی که می توانید جزئیات را یادداشت کنید. همانطور که تمام جنبه های رویا را می نویسید، احساس یا احساس خود را نسبت به آن نمادها یا صحنه ها درج کنید.

تعبیر خواب اگر هنگام نوشتن در مورد رویای خود ایده یا خاطره ای به ذهنتان می رسد، یادداشت ویژه ای داشته باشید. این ایده ها، خاطرات یا احساسات سرنخ های بیشتری در مورد اینکه خواب ممکن است برای شما معنی داشته باشد به شما می دهد.

هنگامی که با یک روان درمانگر متخصص در تحلیل رویا کار می کنید، تعبیر خواب شما احتمالاً نتایج بهتری به همراه خواهد داشت.

برخی از کارشناسان معتقدند بین چرخه خواب و شما ارتباط وجود دارد.

تعبیر خواب کمبود خواب ممکن است منجر به علائم سلامت روان شود در حالی که رسیدن به چرخه REM - مرحله ای که در دارید رویاهای واضح را تجربه کنید - می تواند منبع مورد اعتماد را با مزایای سلامت روان مرتبط کند.

در هر صورت ممکن است نیاز به تحقیقات بیشتری در این زمینه باشد.

چگونه نمادها را در خواب خود تعبیر کنید

با آشنایی با نمادهای رایج می توانید تعبیر خواب را کشف کنید. این نمادها ممکن است معانی زیادی داشته باشند، بنابراین در نظر گرفتن زمینه و اهمیت شخصی توصیه می شود.هنگام شناسایی نمادها در رویاهای خود، این سؤالات را بپرسید:

خانه یا اتاق

خانه ها و اتاق ها می توانند جنبه شما را نشان دهند.

به عنوان مثال، اگر خانه یا اتاق ترسناک بود، می تواند جنبه ای از شما را نشان دهد که ممکن است از کاوش در آن احساس ترس کنید.

تعبیر خواب نگاه کردن به نمادهای دیگر در همان صحنه رویایی ممکن است به شما در ایجاد معانی شخصی احتمالی کمک کند.

سگ

به عنوان منبع محبت برای بسیاری از افراد در حالت بیداری، سگ ها می توانند نشان دهنده نیاز به عشق یا محبت باشند.

اگر از سگ می ترسید یا خواب یک سگ پرخاشگر را می بینید، ممکن است به این معنی باشد که در مورد یک موقعیت یا شخص خاصی احساس خطر می کنید، یا ممکن است احساس کنید توسط کسی آسیب دیده اید و هنوز از آن آگاه نشده اید.

دندان ها

تعبیر خواب دندان ها می توانند نمادی از پرخاشگری، قاطعیت یا "نیش شما" باشند.

خواب افتادن دندان ها ممکن است نشان دهنده استرس یا اضطراب شدید شما باشد. همچنین می تواند به این معنی باشد که شما در مورد عدم کنترل و قدرت در زندگی خود می ترسید یا نگران هستید.

اسلحه
سلاح هایی مانند اسلحه معمولاً پیرامون قدرت یا کنترل شخصی است.

تعبیر خواب خواب استفاده از اسلحه ممکن است با تمایل به صدمه زدن به کسی یا ناپدید شدن آنها از زندگی شما مرتبط باشد. اگر در خواب صدمه دیده اید، می تواند به این معنی باشد که در یک موقعیت یا با یک فرد احساس آسیب پذیری می کنید.

تعبیر خواب چیست؟

تعبیر خواب به معنای شناسایی عناصر خاص و تلاش برای درک اینکه آیا آنها برای شما اهمیت دارند یا خیر.

تعبیر خواب به عنوان یک ابزار درمانی مورد استفاده قرار گرفته است. این ممکن است به عنوان یک منبع خودآگاهی در هنگام کاوش در وضعیت ناخودآگاه و احساسی خود و هنگامی که در حال کار بر روی یافتن آرامش ذهنی هستید، عمل کند.

برای مثال، نظریه یونگ و گشتالت درمانی، عناصر تحلیل رویا را در رویکردهای درمانی خود گنجانده اند.

تجزیه و تحلیل رویای یونگ، نمادهای جداگانه هر رویا را از اهمیت بالایی در نظر می گیرد. این نمادها ممکن است به تجربیات دوران کودکی، دیدگاه های معنوی یا فرهنگ شما مربوط باشد.

به عنوان مثال، خواب دیدن کلاه قرمزی که روی زمین دبیرستان شما خوابیده است، می تواند نشان دهنده نگرانی فعلی در مورد ظاهر شما یا نیاز به قدردانی اجتماعی باشد، چیزی که ممکن است در دوران نوجوانی نیز احساس کرده باشید.

جنبه بزرگی از تعبیر خواب به تداعی‌های شما و معنایی که هر نماد برای شما شخصاً دارد، در نظر می‌گیرد. از این نظر، تعبیر خواب های خود می تواند بسیار موثر باشد.

در گشتالت درمانی، رویاها ممکن است پیام هایی از ضمیر ناخودآگاه شما در نظر گرفته شوند. در این رویکرد، رویاها ممکن است به عنوان تجلی شخصیت شما در نظر گرفته شوند که ممکن است نیاز به وحدت یا توجه داشته باشند.

برخلاف تحلیل یونگ، تعبیر خواب گشتالت ممکن است در مورد کار با نمادهای خاص نباشد، بلکه بیشتر جنبه هایی از شخصیت شما را که ممکن است نیاز به توجه داشته باشد و آگاهی دادن به آنها را شناسایی کند.

تحقیقات در مورد نمادها یا تعابیر رویاها محدود و بی نتیجه است.

رویاها چه چیزی را در مورد سلامت روان شما نشان می دهند؟
رابطه بین سلامت روان شما و آنچه در مورد آن خواب می بینید هنوز مشخص نشده است، اما برخی شواهد نشان می دهد که در واقع یک ارتباط وجود دارد.

یک مطالعه در سال 2018 نشان داد که بهزیستی ذهنی یک فرد ممکن است بر محتوای رویاها تأثیر بگذارد.

تعبیر خواب به عنوان مثال، محققان دریافتند که تجربه آرامش ذهنی قبل از به خواب رفتن با شانس بالاتری برای تجربه رویای خوشایند مرتبط است. از سوی دیگر، اضطراب معمولاً منجر به عاطفه منفی رویا می‌شود.

نویسندگان مطالعه پیشنهاد کردند که بر اساس این یافته‌های اولیه، رویاها دارای پتانسیل نشانگر سلامت روان هستند و به شما بینشی در مورد بهزیستی ذهنی خود می‌دهند.

و از آنجایی که رویاها اغلب شامل هستند، این فرضیه نیز وجود دارد که ممکن است به شما در پردازش و مدیریت احساسات کمک کند.

تعبیر خواب آنها راهی برای بازنشانی عاطفی خواهند بود و می توانند شما را برای هر گونه چالش عاطفی که ممکن است روز بعد با آن روبرو شوید آماده کنند.





:: بازدید از این مطلب : 192
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 8 فروردين 1397 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: